fredag 29 juni 2012

Rädslor

Jag har två riktigt stora rädslor, varav en jag inte vill dela med mig av för att det vore att riskera att ge någon psykopat därute idéer. Men min andra rädsla, är att bli lämnad ensam. Jag drömmer väldigt mycket om det, att jag helt plötsligt står någonstans utan att känna någon. Det spelar ingen roll hur jag bär mig åt, jag lyckas fortfarande inte hitta någon som jag känner.

Nyligen hade jag en dröm där min bästa vän stod och berättade för mig hur odräglig, elak och skrikig jag var. Jag vaknade upp och mådde jättedåligt, men trots det var jag lättad. Det var ju bara en dröm trots allt.

Jag tror att de flesta hört meningen "när du drömmer bearbetar du saker som hänt under dagen." Vilket är logiskt, även om man ibland undrar hur det man drömt på något vis kan vara kopplat till något man varit med om. Jag tror att drömmar inte bara är ett sätt att bearbeta saker som hänt, utan ett sätt att bearbeta tankar, rädslor, förhoppningar och funderingar. Därför är drömmar ett av de bästa sätten att ta reda på hur du känner inför någonting. Känner du dig förkrossad över någonting i drömmen så är sannolikheten stor att du skulle känna detsamma i verkligheten också.

Att drömma är alltså inte bara nyttigt, det är en hjälpande hand i svåra beslut och ett sätt att uppleva otroliga saker. Too bad att man inte kan styra över sina drömmar, det skulle gjort allt så mycket enklare.  Men ibland så lyckas drömmarna pricka rätt i alla fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar