måndag 20 augusti 2012

weekly


Hej fina! Efter att ha jobbat väldigt väldigt mycket under en period så hade jag från och med tisdag ledigt i fyra dagar. Jag hade ett långt pass kvar i lördags, och jag har nog aldrig varit så trött dagen efter sedan jag började jobba i Juni. Det var extremt mycket att göra de fyra sista timmarna. Nu har jag jobbat färdigt för i sommar i alla fall. Jag måste erkänna att jag kommer att sakna mitt jobb, det har varit givande, omskakande, jobbigt, lärorikt, roligt och personligt.

Den lediga veckan spenderade jag med att sova, vila, städa och träffa lite vänner. Jag hade inte speciellt mycket ork till att hitta på saker. I Onsdags träffade jag Jessica och gick runt på stan en stund. Vi åt mini-pannkakor, köpte lite godis som kostade 290:- /kilot och tog del av kulturkalaset. Sedan satte vi oss och pratade vid hamnen en stund.
Jessica vid det dyra godiset
Jag vid frihamnen
I fredags så tog jag det väldigt lugnt hela dagen, för att sedan möta upp Amanda. Vi åt ute på en resturant vid linnégatan, Kalimera hette den. Maten var helt okej, men vi kommer inte att gå tillbaka dit, så bra var den inte. Innan dess promenerade vi runt lite i stan, något som jag älskar att göra.
Fina bästa vän vid götakanal
Lite senare på fredags kvällen så var det dags för premiären av snabba cash, så jag tog bussen hem till Pontus där vi blev hämtade av Petra och Ian, och så bar det av till bergakungen. Filmen var väldigt bra, men det var nog lite för mycket tragik för min smak. Fredagen var jättemysig i alla fall.
Pontus efter filmen
Och sist men inte minst, söndag. Idag, alltså. Idag skulle jag egentligen träffa min fina Emelie som kom hem från Spanien härom dagen. Men eftersom hon var väldigt trött så ställde vi in. Tur som det var så ringde min pappa mig ganska lämpligt och frågade om jag ville följa med och spela äventyrsgolf. Jag älskar minigolf! Min duktiga fader vann, men jag satte en hole-in-one i alla fall, så jag är glad.
Pappa lyckades så klart slå in bollen på första försöket på den allra svåraste banan. Det är så typiskt honom, haha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar