torsdag 4 oktober 2012

Vackra kvinnor - Del 1

Vi tjejer borde stötta varandra. Jag har sett så mycket av tjejer som trycker ned andra tjejer utan någon som helst anledning. Mest troligt för att det är mycket lättare att sänka andra än att höja sig själv. De skapar ett avstånd på det sättet, och för stunden mår de lite bättre, speciellt om de får någon att hålla med dem. Jag erkänner, jag har också gjort så. Jag har precis som de flesta tjejer har suttit och stirrat på en bild av en "konkurrent" bara för att hitta någon liten brist. 

Varför inte försöka få varandra att må bättre istället? framför allt oss själva. Första steget till att bli mer självsäker i sig själv är att sluta jämföra sig med andra. Det är jättesvårt och jag kämpar fortfarande med det, men så fort man inser att hur mycket du än klagar på dig själv eller någon annan så kommer situationen inte att förändras. Du är den du är, och hon är den hon är. Att försöka övertyga sig själv om något annat genererar bara i negativ energi.

Nu hyllar vi varandra!

Vackra Blake Lively
Liv Tyler
Tania Raymonde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar