fredag 1 februari 2013

Universeum

Idag hade min klass sovmorgon till klockan tolv, men jag, Sofia och Nathalie gick upp i ottan ändå. Vi skulle filma till ett skolarbete. Gissa vart vi var? På Universeum! Vi hade fått lov att komma fyrtiofem minuter innan öppningstid, så det var tyst och skönt när vi filmade. Bortsett från alla djungelljud i regnskogen då, haha. Vi fick i alla fall mycket bra material, men vi bestämde oss för att gå i en lite annan riktning när vi kommit igång. Vårt arbete som skulle handla om Goeldisapan handlar numera om Tvåfärgad Tamarin.

Det roligaste idag måste varit när en apa satte händerna på min axel och tittade nyfiket på mig. Jag blev förvånad och glad samtidigt. Jag älskar djur, och det kändes häftigt att apan ville använda mig att luta sig mot. Det var en riktigt bra dag helt enkelt. Tack till Universeum för att vi fick lov att komma tidigare, och tack till vår skola som sponsrade vårat besök.

Efter skolan åkte jag hem till Pontus och nu sitter jag här hemma med trötta ögon. Dags att sova snart? Ja. Godnatt, puss.
Sofia och Nathalie filmar sengångare
Jag och Nathalie över rockorna 
Sofia verkar ovanligt glad för att vara i gapet på en haj
En av de två Tvåfärgade Tamarinerna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar