torsdag 7 mars 2013

Polen - dag 2

Idag vaknade vi klockan halv åtta för att äta frukost och sedan bege oss ut på stadsvandring. Vi hade en Polsk guide som kunde Svenska, och hon tog oss med på en fyra timmar lång promenad runt Krakows gator. Krakow är en jättefin stad med otroligt mycket historia. Det finns så många olika kvarter, och varje kvarter är nästan som sin alldeles egna lilla stad. Vi besökte katedralen, Krakows universitet, de f.d judiska kvarteren och mycket mer. Jag gillade promenaden, trots att jag var väldigt hungrig mot ett-tiden.

Efter lunch så fick vi fri lek, så då drog jag, Suss, Natalie och Jocke till en jättestor galleria. Det var så stort, och tre våningar högt. Men trots det så fann jag inte jättemycket grejer. Men en shoppingpåse fick följa med hem i alla fall. Hihi.

Senare mot kvällen så mötte vi upp några från vår rese-grupp, och åt tillsammans. God, billig mat. Polen är bra, och när det gäller priser på mat så är vi alla lite lätt fascinerade. Det är sjukt billigt. Efter middagen så gick vi till en väldigt tom klubb, köpte dryck och umgicks. Jag är tyvärr lite sjuk så jag valde att ta det jättelugnt i kväll. Fast alla andra tog det relativt lugnt också, vi hade ju curfew klockan 23.00. Det var en jättebra kväll i alla fall, alla är så snälla och roliga.

Bilderna kommer utan beskrivning för att jag bloggar från mobilen. Enjoy, puss












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar