fredag 8 mars 2013

Polen - dag 3

Idag har vi besökt Auswitch och Birkenau. Det blev en väldig lång dag, jag var helt utmattad när vi kom tillbaka till hotellet.

Allt var intressant och lärorikt men det jag uppskattade mest var besöket på Birkenau. Jag har varit på Auswitch-museet en gång förut för fem år sedan, men då fick vi knappt se en bråkdel av Birkenau. Nu spenderade vi nästan två timmar där. Det blev en helt ny upplevelse nu när jag faktiskt fick se delar av Birkenau som jag annars bara hört talas om.

Efter vårt besök på Auswitch så åkte vi till hotellet. De flesta drog ut på stan när vi kom hem medan jag somnade direkt. Sedan samlades vi klockan sju och åt gemensam middag. Resten av kvällen har jag bara tagit det lugnt och spelat kort.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar