måndag 15 april 2013

Den fjortonde april

Hallååå. Idag var jag på utbildning hela dagen som jag skrev igår. Jag skall jobba i poolen på attraktionsavdelningen, vilket innebär att jag inte är bunden till ett specifikt område. Lisebergs attraktioner delas upp i sex olika områden, och vanligast är att man blir anställd på ett av dessa områden. Att jag inte är bunden till ett område betyder att det varje dag kommer vara en överraskning för mig vilka attraktioner jag skall jobba med just den dagen. Dock är min grund i Kaninlandet, det är där jag börjar. Rätt häftigt om man tänker efter, eftersom vi bara är tre av alla poolare som har kaninlandet.

Hur som helst, dagens utbildning var för oss som skall jobba i kaninlandet. Vi var cirka tjugo personer idag och igår var det lika många. Det var en dag fylld med blod, svett och tårar. Minus blod och tårar, haha. Vi fick både sitta och prata runt ett bord och ta till oss information samtidigt som vi bytte av med att dansa som clowner. Då skojar jag inte, vi dansade verkligen som clowner. Hela utbildningsdagen var jättebra, men de delarna där vi hade utbildning med två killar ur Lisebergs showavdelning var något av det roligaste jag varit med om. Vi stirrade varandra länge i ögonen, kastade en stol mellan varandra, lekte Die Banane Maester och testade på olika scenarion.

Nu är jag riktigt trött. I morgon är det både skola och utbildning, dock är det inte en lika fysiskt krävande utbildning i morgon. Det är det dags för igen nästa måndag!

Puss och kram kycklingar ;)
Älskar mitt linne från topshop


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar