söndag 26 maj 2013

Sjuk

Har haft det på känn några dagar nu, men igår så kom halsontet fram. Jag är samtidigt förkyld, men det hänger väl ihop. Typiskt att bli sjuk inför nästa vecka. På måndag är det bowling med jobbet och på tisdag är det bal. Balen tänker jag absolut inte missa, om jag så måste ta ipren som om de vore halstabletter. Detta är min bal, och så länge jag kan gå utan att falla ihop så kommer jag att gå på den.

Det jobbiga just nu är att vara hemma från jobbet. Det känns inte bra. Jag bara sitter här hemma och tänker att "Egentligen skulle jag varit på jobbet nu" nästan varje gång jag kollar på klockan. Det suger att vara sjuk. Något som är annorlunda med att vara sjuk nu dock är att jag inte har ett enda skolarbete att göra. Inga måsten, så jag kan bara fokusera på att ta det lugnt och vila. Det är skönt, jag får hoppas att min kropp läker fortare utan stressen.

Anledningen till att jag blivit sjuk, förutom att en del personer i min omgivning varit sjuka nyss, tror jag är för att jag har haft så sjukt mycket att göra de senaste två månaderna. Nu de senaste veckorna så har jag både jobbat och gått i skolan. Det har blivit sena kvällar följt av tidiga mornar och inte en ledig stund. Så nu när plugget är inlämnat och jag kunnat stressa ner, så tror jag att förkylningsbakterierna hann ikapp mig. Jag vill bli frisk, nu. Jag vill må prima på balen, jag vill sova med min pojkvän och jag vill gå till jobbet med ny energi. Förhoppningsvis så är detta borta inom ett par dagar.

Puss utan halsont!
Ynklig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar