onsdag 1 maj 2013

Valborg och kortegen 2013

Idag firade jag valborg med fest och fylla. Det var helt galet. Festen kallades Kortegen, varför en fest nu har ett namn!? och alkoholen hette Chai-latte. Nej, men skämt åsido. Ps. Visst är jag rolig?

Vi hade bara lektioner fram tills klockan tolv idag eftersom det är valborg vilket var riktigt skönt. I morgon är skolan stängd, vilket egentligen inte spelar mig någon roll då jag alltid är ledig på onsdagar. Jag utnyttjade att jag slutade tidigt idag genom att övningsköra. Det gick väldigt bra idag, jag känner mig redo för ett körkort nu. Det har jag inte gjort tidigare, så det är en häftig känsla, att tro på sig själv menar jag.

I alla fall, i eftermiddags så åkte jag tillsammans med min bästis in till stan för att kolla på Kortegen. Hennes släkting var med, vilket var lite kul. Egentligen skulle jag varit med Pontus och hans vänner men ingen av oss var på humör för att festa. Jag ville nog mest ligga hemma i tv-soffan och sova, som den latmask jag är. Men Kortegen är alltid en intressant parad att kolla på. När jag var yngre så förstod jag inte vad den gick ut på, jag trodde bara att det var ett teater-tåg eller någonting liknande. Nu när jag är äldre så vet jag att det handlar om årets skandaler, vilket gör det hela mycket roligare. Jag förstår att även äldre människor vill gå på Kortegen.


De Italienska spårvagnarna 
De Italienska spårvagnarna
Häftig bil
Blekfia
Jag och Amanda
Vad gör hon ens? Knasboll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar