måndag 3 juni 2013

C i Matte G

"JAG FICK C I MATTE G!!!!" Så lät det för några dagar sedan när jag fick ett mejl av min lärare där han skrev att jag blivit Godkänd i kursen Matematik C. Jag blev så glad att jag blandade ihop bokstäverna, men mamma förstod vad jag menade. Jag har verkligen kämpat för det här G:et.

Vi är ca 30 st i min klass, och av dem så är vi ca 10 st som valde att läsa Matte C. Jag var en av dem, och hela läsåret så har jag varit lite avundsjuk på dem som inte valde att läsa matte. De slapp en del tidiga fredagsmornar, sena tisdagar och kompletteringsuppgifter efter krångliga prov. Jag önskade ibland att jag inte hade valt Matematik C. Men i bakhuvudet så visste jag att när jag står där med mitt G i handen i slutet av året så skulle det vara värt det. Så jag härdade ut. Det har varit tufft, men jag ångrar inte en sekund att jag valde kursen. Den är både meriterande och nödvändig för vissa utbildningar, och även om jag kanske inte kommer att plugga någonting som kräver Matte C så känns det skönt att ha möjligheten.

Jag är riktigt stolt över mig själv, matte har verkligen inte varit mitt bästa ämne under min gymnasietid. Tack för allt stöd ni som hjälpt mig.

Min mami och jag i Grekland 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar