fredag 1 november 2013

Äckliga tabletter

Obs, inte ett inlägg för äckelmagade.

De senaste veckorna har jag fasat inför att ta mina tabletter om kvällarna. Jag har gått på samma läkemedel i fyra år, och då och då så får jag tabletter som inte går att svälja. Just denna omgången är en sådan omgång. Det är alltid olika tillverkare på de tabletter som jag tar, och det är lite det som avgör vilka tabletter som är enkla och inte enkla att ta. Dessa som jag fick nu fastnar gärna i halsen och slinker inte ned så fort som de flesta gör. Det resulterar i att jag mår akut illa, får rusa in till toalettenn och spy upp all mat jag ätit inom de närmsta timmarna. Uppstötningarna smakar tablett vilket gör det hela ännu värre, och jag slutar inte spy förrän jag är helt tom på mat och energi. Det suger, dels för att jag måste få i mig mina mediciner och dels för att det är slöseri på läkemedel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar