onsdag 27 november 2013

Dag 2 - Något du saknar

Jag saknar skola, gymnasiet. Jag gillade min skola, och trots att vi i klassen ibland retade gallfeber på varandra så saknar jag den. Jag saknar inte läxor, uppgifter och tråkiga lektioner utan jag saknar rasterna. Håltimmarna när vi satt i cafét med varsin dator och panikpluggade eller hade livliga diskussioner om både det ena och det andra. Jag saknar verkligen den vardagen, att tillhöra någonting och träffa vänner varje dag, utan ansträngning. Eftersom vi alla gick dit av rutin så var det aldrig något tvång på att umgås och prata, utan det föll sig bara naturligt. Ville man sitta själv och titta på datorn så gjorde man det, och ville man lägga undan datorn och umgås med klassen nästa sekund så gjorde man det. Det var en bra period i livet helt enkelt, om man bortser från pluggstressen.
Sofia och Nathalie i fotostudion
Sofia, My och Jag i hovfjället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar