fredag 7 mars 2014

Nationella prov

Jag har aldrig riktigt gillat nationella prov. Jag gillar inte pressen av att sitta flera i samma sal, höra hur pennorna steppar mot pappret och känna frustrationen för varje gång ett suddgummi kommer till användning. Idag hade jag nationellt prov i Matematik 4. För er som pluggat på min tid, när kurserna hade namn i bokstavsordning, så motsvarar matematik 4 hela matematik D-kursen och ungefär halva E-kursen. Så jag har verkligen utmanat mig själv under kursens gång. Jag menar, jag hade stora svårigheter med matematik C. Och nu sitter jag här och har gjort ett nationellt prov i Matematik 4. Jag är så otroligt stolt över mig själv.

Nu är det bara en vecka kvar, sedan har jag officiellt gjort min sista mattekurs. Eller ja, som det ser ut nu. Vem vet, jag kanske känner behovet av matematik 5 i framtiden. Till hösten skall jag satsta på Fysik 1 och 2 i alla fall.

Puss och kram

Min vackra prinsessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar